360° kamera

Rozhled v úhlu plných 360° zvyšuje bezpečnost a komfort manévrování, například na parkovišti. Systém využívá čtveřici kamer (vpředu, vzadu a na obou stranách) a obraz z nich umí sestavit do různých zobrazení. Vedle konvenčního pohledu vzad je k dispozici kompletní 3D pohled nebo pohled z výšky. U technologie 360° kamery nelze vyloučit slepá místa, systém tedy není zcela dokonalým prostředkem pro bezpečnou jízdu. Nespoléhejte se výhradně na tento systém, vždy řiďte bezpečně.

Mild-hybridní systém (ISG)

 

S-CROSS je vybaven 48V mild-hybridním pohonem. Systém tvoří tři hlavní části: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Systém při zpomalování rekuperuje energii, kterou následně využívá ke snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven kdykoliv se zapojit jako elektromotor zvyšující točivý moment v nízkých otáčkách nebo pomáhající při zrychlování – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění. Systém přechází mezi jednotlivými funkcemi automaticky podle provozních podmínek.

Technologie Suzuki SX4 S-Cross

Vynikající aerodynamika
Počítačové návrhy a testování v aerodynamickém tunelu stojí za dobrou hodnotou součinitele odporu vzduchu, který umocňuje výkonnost vozu a jeho úspornost. SX4 S-Cross se může mezi crossovery pochlubit skutečně výjimečnou aerodynamikou.

Lehká a tuhá karoserie
Struktura karoserie je tuhá a lehká díky efektivnímu využití vysokopevnostní oceli. Přispívá ke skvělým jízdním vlastnostem a nízké spotřebě paliva.

Špičkově naladěný podvozek
Podvozek nového SX4 S-Cross byl vyladěn na evropských silnicích, aby zajistil nejlepší možnou kombinaci stability a komfortu a zároveň snížil přenos hluku vyvolaného nerovnostmi vozovky do kabiny.

Auto Stop Start systém
Tento systém samočinně vypne motor při zastavení vozidla (například na semaforech), čímž významně snižuje emise výfukových plynů, spotřebu paliva a hluk.

Zcela nový systém pohonu všech kol
Suzuki vyvinulo svůj nový systém pohonu všech kol AllGrip na základě svých bohatých zkušeností se systémem pohonu 4×4. AllGrip tak zajišťuje zcela novou úroveň jízdního požitku a bezpečí při současném snížení spotřeby paliva.

Čtyři řidičem volitelné režimy
Systém pohonu všech kol AllGrip Vám dává vybrat ze čtyř jízdních režimů (auto, sport, snow, lock) pomocí jednoduchého ovladače na středové konzole, který kombinuje volbu otáčením a potvrzování stiskem.

Auto - prioritou je ekonomika provozu za běžných jízdních podmínek. Pohon všech kol se samočinně sepne při zaznamenání prokluzu předních kol.

Sport - zlepšuje chování vozu v zatáčkách větším přídělem točivého momentu na zadní kola. Současně zrychluje odezvu motoru optimalizací charakteristiky výkonu a točivého momentu. U verzí s automatickou převodovkou CVT udržuje vyšší hladinu otáček motoru.

Snow - Optimální režim pro sníh nebo jiný nezpevněný a kluzký povrch. Zlepšuje trakci během zrychlování a zvyšuje stabilitu vozidla.

Lock* - Režim pro vyproštění vozu ze sněhu, z bláta nebo třeba z písku. Systém přiděluje více točivého momentu na zadní kola, současně se charakteristika stabilizačního systému ESP® a dalších asistenčních technologií upraví pro uvolnění vozidla.
* Po dosažení rychlosti 60 km/h se samočinně přepne do režimu snow.

Motory Suzuki SX4 S-Cross
Benzinový motor 1,6 litru Lehká konstrukce a nízké tření uvnitř zážehového motoru znamenají, že si můžete vychutnat sílu a úspornost zároveň.

Naftový motor 1,6 litru Nový turbodiesel dostal turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, a proto máte už od nízkých otáček k dispozici mohutný točivý moment 320 Nm. Úspornost této jednotky dokresluje dojezd 1 000 km na jednu nádrž paliva.

Převodovky Suzuki SX4 S-Cross
Pětistupňová manuální převodovka Převodovka je kombinována s benzinovým motorem. Optimalizované převodové poměry snižují spotřebu paliva a lehký chod řadicí páky zvyšuje požitek z jízdy.

Šestistupňová manuální převodovka Přináší výhodu optimálně rozložených rychlostních stupňů a snadné obsluhy řidičům, kteří se rozhodli pro naftový motor.

Automatická převodovka CVT Samočinná převodovka CVT (Continuously Variable Transmission) s plynule měnitelným převodem a možností manuální volby sedmi rychlostních stupňů je dostupná s benzinovým motorem.

Vysvětlivky pojmů

ABS (Anti-lock Brake System) - protiblokovací systém, který zabrání zablokování kola při brzdění, a tím i zabrání ztrátě přilnavosti kola k vozovce. Vozidlo je ovladatelné i při prudkém brzdění.

EBD (Electronic Brakeforce Distribution) – elektronický rozdělovač brzdného účinku, který upravuje brzdný tlak na každém kole dle okamžité změny zatížení náprav během brzdění. Zkracuje brzdnou dráhu, zvyšuje účinnost brzdění a ovladatelnost vozu.

BAS (Brake Assistant System) - systém brzdového asistenta monitoruje rychlost a intenzitu sešlápnutého brzdového pedálu. Tento systém vyhodnotí kritickou situaci a případně zvýší tlak v brzdné soustavě, takže řidič dosáhne větší brzdné síly při stejném stlačení brzdového pedálu nohou a tím může zkrátit brzdnou dráhu.

ESP (Electronic Stability Program) - elektronický stabilizační program Vám pomáhá udržovat zvolený směr jízdy Vašeho vozu přibrzďováním některého z kol a omezovat výkon motoru. Pokud dojde ke smyku, vůz se s ním mnohem lépe vyrovná.

TCS (Traction Control System) - protiprokluzový systém, který rozpozná protáčení poháněných kol a sníží výkon motoru tak, aby okamžité otáčky kol zůstaly pod touto hranicí. Pomáhá plynulému rozjezdu a bezpečí na kluzkém povrchu.

VVT (Variable Valve Timing) - proměnné časování ventilů sloužící k příznivějšímu průběhu výkonu v závislosti na otáčkách motoru, snížení spotřeby paliva a emisí výfukových plynů.

CC (Cruise Control) - tempomat je zařízení udržující Vámi nastavenou rychlost vozu, kterou si uložíte do paměti pomocí tlačítka na volantu a poté zcela uvolníte plynový pedál. Pro deaktivaci tempomatu sešlápnete pedál spojky nebo brzdový pedál.

HHC (Hill Hold Control) - asistent strmého stoupání je určený k tomu, aby Vám pomáhal při rozjíždění bez rizika couvnutí do prudkých nebo kluzkých kopců (pouze u automatické převodovky).

HDC (Hill Descent Control) - asistent strmého klesání snižuje pracovní vytížení řidiče při jízdě ze strmých, drsných nebo kluzkých svahů, kde vozidlo nemůže dostatečně zpomalit pouhým brzděním motorem (pouze u automatické převodovky).

Imobilizér - brání naběhnutí motoru v případě, že nebyl vložen správný klíč do zapalování. Nastartovat je možné výhradně originálním klíčem s imobilizérem, který má v sobě naprogramován elektronický identifikační kód. Znemožňuje potenciálním zlodějům nastartovat motor a nelze použít ani kopii originálního klíče, vyrobenou u běžného zámečníka.