Ex-manželé rozjíždí dealerství budoucnosti

Po více jak desetileté odmlce se úspěšná dvojice podnikatelů vrací k prodeji japonských vozů. Jiným a neotřelým způsobem chtějí reagovat na potřeby mobility nastupující generace seniorů. O svých vizích a rozpracovaných projektech jsme si povídali u příležitosti oslav společnosti, kterou před 30 lety založili.

Zakladatelé společnosti v dobré náladě

Závodní speciál z prvního ročníku Eko-erase

Vítězná posádka prvního ročníku Eko-erase

Cestou na businness meeting v Japonsku

Co Vás vede k návratu do businessu?

A: Po předání vedení firmy synovi jsem měl dost času přemýšlet o svých potřebách v inspirativním prostředí blízko přírodě mimo lidi, kteří mě obecně dost „zlobí“. Zjistil jsem, že dnešnímu světu těch mladých nerozumím a je potřeba se tomu aktivně postavit. 

Navíc bylo na synovi dost vidět, že ho práce nebaví. Nejednou jsem jej nachytal, jak se ve firmě zašívá převlečený za zahradníka. Proto jsme se jako správní rodiče rozhodli mu jeho těžké břímě ulehčit. Proto bude od 1.4.2021 vykonávat práci, která ho evidentně naplňuje. Bude správcem přilehlého sadu a jeho úkolem bude toto místo postupně přetvořit na odpočinkovou zónu, pro Vás naše zákazníky.

H: Byla jsem oslovena, abych řídila finance celého projektu. Popravdě raději bych trávila čas se svými pěti vnoučaty. Exmanžel byl vždycky vizionář a opět mě svým nadšením pro věc strhl. Navíc jsem si spočítala, že s důchodem nelze počítat.

Jaké konkrétní kroky hodláte konat?

A: Zaprvé je potřeba si vybudovat energetickou nezávislost. To zajistím vybudováním větrné elektrárny. Mám takový dar, že vždy vím, odkud vítr fouká. Jak taky jinak napájet dobíjecí stanice?

Dále je zapotřebí zaměřit se na přidanou hodnotu prodávaných aut. Prodávat sériová auta umí každý trouba. My však vyvíjíme zlepšováky, za které nám zákazníci utrhnou ruce. Nehodlám být sledován a omezován moderními technologiemi. Vyvíjíme protisledovací ochranu, a to proti e-rouškám a podobným nesmyslům. Jak to funguje? No zatím je to ve fázi vývoje, ale můžu prozradit, že se bude jednat o obrácenou satelitní parabolu o kompaktním průměru 5 metrů. Ta se pohodlně a zcela nenápadně připevní na střechu. To zajistí, že se od Vás žádný signál nedostane nahoru. Doprostřed ale zvažuji namontovat velkou anténu, abych nepřišel o Sputnik 5, až jím začnou očkovat on-line.

Co se týká bezpečnosti. Kdy naposledy přišli vědci s něčím opravdu objevným? 50 let nazpět, tříbodové pásy a airbag. Od té doby hrůza střídá nesmysl. Co má co po mě hromada plechu pořvávat, že jsem najel na čáru bez blinkru? Co je mu potom? To si jako vážně myslí, že to nedělám schválně? Já jsem totiž opravdový ekolog, proto řežu zatáčky, čímž zkracuji celkovou délku každé své jízdy a hodlám tak činit i nadále. No a největší sv*nstvo je ten radar ve předu. Ten blbec, co to vymyslel mi dluží troje trenýrky. Jsem už přece jen trochu starší pán, tak mě zcela bez následků nelze takhle drsně strašit. Zařve na mě bouračka!!! A pak nic. Teda nic na cestě, jinde Waterloo. Proto budeme ke všem našim vozům poskytovat elektrikářské nůžky a schéma napojení těchto blbostí. Ať si každý může auto „ohloupit“ k obrazu svému. Jsme přece svobodná automobilka ve svobodné zemi. 

Co se týká personálního řízení, vycházím z toho, že s lidmi jsou jen problémy. Proto místo prodejců „zaměstnáme inteligentní telefonní ústřednu“ na kterou již běží výběrové řízení. Bude to připomínat korporátní automaty. Přejete si koupit Vitaru? Zmáčkněte jedničku… Máte zájem o verzi 4x4? Zmáčkněte čtverku… Chcete potvrdit objednávku? Zmáčkněte hvězdičku…

Nezapomněli jsme ani na propagaci. Uspořádáme populární soutěž s názvem Eco-erase. Jak už název napovídá, soutěž spočívá ve vymazání ekologů a jim podobných ekologických pseudo aktivistů. Nenecháme se terorizovat nesmyslnými požadavky na snižování emisí a podobné věci. Pro tuto příležitost jsme vyvinuli a homologovali novou řadu ochranných rámů. Mají za úkol ochránit vůz po sražení ekomaniaka a zároveň jej odklidit. To vše zcela automaticky. Nicméně se ukázalo, že ještě není odladěn systém rozpoznávání ekofanatiků. Občas se jim totiž daří maskovat za vizáž celkem rozumných lidí.

Samozřejmě, že se dívám do budoucnosti. Hlavní debata se vede, jestli auta čistě elektrická či vodíková. No a já přicházím s třetí koncepcí. Jedná se o vodítková auta. Ke každému vozu dáme zdarma 5 metrů dlouhé vodítko. Tím se zachytnete za jiné vozidlo (ideálně s vyšším počtem válců) a pak jsou Vaše emise zcela nulové.

H: Já se už nemohla dívat na to zoufalství přátel, kteří mi ustavičně volali a dožadovali se dodání vozu Jimny z poslední generace. Prostě jsem sedla na letadlo a se základní slovní zásobou japonštiny se vydala za obchodními manažery do Japonska. Musím přiznat, že moje kombinace japonštiny, angličtiny a češtiny vrcholové manažery naprosto okouzlila. Osobní schůzka přinesla své plody v podobě příslibu 30 vozidel Jimny jako výraz ocenění 30 let fungování společnosti, kterou jsme po revoluci založili. Přiznávám, že největší třecí plochou bylo vyjednávání o počtu míst vozidel. Nevíme, zda vozy budou čtyřmístné, dvoumístné nebo alespoň jednomístné. Otázkou také je, jakou variantu řízení se pro naše dealerství podaří zajistit, zda pravo nebo levostranné… Přece jen, měla jsem chvílema pocit, že si možná ne úplně rozumíme. Nechme se překvapit, kolik čeho dorazí.

Myslíte v takovém zápřahu taky na sebe?

H: Ano, podílíme se na vývoji nového, sedmi-místného Pick-upu. Potřebujeme auto, ve kterém ráno odvezu všech pět vnoučat a večer kubík hnoje.

A: Založil jsem Suzuki veterán klub. Sbírám staré modely Suzuki a už jich mám plný dvůr. Spojil jsem příjemné s užitečným. Líbí se mi ten pocit svobody, když si můžete vybrat, s kterým vozem dnes budete tahat klády v lese. Taky je všeobecně známo, že ojeté vozy Suzuki si drží cenu, hodnota některých dokonce neúnavně roste. Mám samozřejmě i záložní plán B. S přihlédnutím k cenovému vývoji náhradních dílů, mohu kdykoliv z plejády veteránů vytvořit rozsáhlé vrakoviště.

Děkujeme našim zakladatelů za nadhled i smysl pro humor...