Vozy Suzuki > Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara - Facelift 2009

V roce 2005 byla Grand Vitara uvedena na automobilový trh a bez zásadnějších změn se prodává dodnes. Od října 2008 je na trhu nová faceliftovaná verze s novými benzínovými motory.

Technické doladění stávajících 1,6l a 2,0l
Vylepšení parametrů značka Suzuki uvádí u dosavadní motorizace 1,6l s proměnným časováním u třídveřové verze, kde došlo technickými vylepšeními ke snížení spotřeby o 5 deci na hodnotu 8,2l.

Nový úsporný čtyřválec 2,4l
Nejde jen o zvýšení výkonu a snížení spotřeby u stávajících motorů, ale také o rozšíření nabídky benzínové motorizace. Ta se mimo jiné rozrostla o čtyřválec o objemu 2,4l. Tento agregát o výkonu 127 kW s proměnným časováním ventilů pohánít novou Grand Vitaru s kombinovanou spotřebou nižší než měl předchozí dvoulitr a to 9,0 l/100km. Větší kroutící moment 227 N/m dodává vyšší pružnost motoru hlavně s ohledem na permanentní pohon všech čtyř kol.

Šestiválec 3,2l a 5-ti stupňový automat
Suzuki Grand Vitara byla doposud zaměřena na klientelu využívající především potenciál redukční převodovky a vyztužené karoserie integrovaným žebřinovým rámem. To znamená použití vozidla zejména pro regionální cestování kombinované i těžším terénem.

Posun k efektivnějšímu provozu na dálnicích přineslo nahrazení čtyřstupňové automatické převodovky pětistupňovou, která je poháněna zcela novým šestiválcovým benzínovým motorem o objemu 3,2l o výkonu 171 kW. Tato varianta nabízí lepší jízdní komfort a především stabilnější spotřebu, která v reálném provozu u předchozí motorizace dosahovala rozptylu až 4l na 100km, podle stylu jízdy. Navíc je tato motorizace doplněna o asistenta rozjezdu do kopce.

Všechny motory pochází výhradně z japonské dílny, tudíž se dá očekávat u této značky již obvykle vysoká spolehlivost a trvanlivost i při nadstandardní zátěži.
Kosmetické změny exteriéru

Originální vzhled odlišující Grand Vitaru od konkurence je zachován. Líbivé tvary karoserie zůstaly téměř beze změn. Novinkou je integrace směrových světel do zpětných zrcátek a modifikovaná přední maska. Elegantnějším dojmem působí také vzdušnější design sedmipaprskových hliníkových kol.
Vylepšení interiéru

Ukazatele spotřeby, teploty a času se ze středové kapličky přestěhovaly přímo do spodní části sdružených ukazatelů. Jedná se o plnohodnotný palubní počítač zahrnující i hodnotu dojezdu. Změny se týkají i ovládání ventilace a klimatizace. Ovládací tlačítka rádia a tempomatu na volantu jsou podsvícena, což je velmi vítané vylepšení. Nenápadných drobných změn tedy na modelové řadě Grand Vitary 2009 najdeme více, než se očekávalo. Nezbývá než si je přijít osobně otestovat.

Nahlásit neaktuální obsah

Suzuki Grand Vitara - Model 2005

Nový vůz Grand Vitara byl tím, který splňoval úspěšný vzorec řady Vitara pro 21. století, posiloval důmyslnost a také zvyšoval výkony pohonu 4x4. Jedinečnost Grand Vitary v rámci koncepce SUV byla založena na tradičních kvalitách.

Permanentní pohon všech čtyř kol, nezávisle zavěšená kola a další technické změny ruku v ruce s klasickými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti přispěly k maximalnímu bezpečí posádky.

Protože se požadavky pohodlí a bezpečnost vyvíjely, podvozek pro nový vůz Grand Vitara byl poprvé ve svém vývoji nahrazen samonosnou karoserií s vestavěným žebřinovým rámem. Pevnost a odolnost konvenčního žebřinového rámu zůstaly zachovány.
    
Pětidveřový model zaujal elegancí a užitkovostí, třídveřový model vyjadřoval odvážnou atletickou povahu. Široké pneumatiky a široký a nízký postoj nabídly vylepšenou stabilitu.
    
Sportovní vzhled interiéru ihned zapůsobil na dobrodružné povahy. Zatímco atmosféra radí cestujícím relaxovat a užívat si řízení, výrazný dojem ze sportovní jízdy zdůrazňuje aktivní a zábavný životní styl.   

Proměnné časování ventilu (VVT) rozšiřuje rozsah efektivního výkonu a poskytuje plynulou a tichou odezvu a současně sníženou spotřebu paliva.
    
Vznětový motor DDiS je vybaven systémem přímého vstřikování paliva se společným tlakovým potrubím Common-Rail, který zaručuje lepší řízení procesu spalování. Tento systém vstřikuje elektronicky palivo pod vysokým tlakem.

Kvalitní zpracování je zastřešeno tříletou zárukou na mechanické části vozu nebo ujetím 100 tis. km. Pozinkované díly karoserie jsou chráněny dvanáctitiletou garancí.

Nahlásit neaktuální obsah

Dva vozy Grand Vitara na startu Transsibiřské Rallye 2007

Suzuki se zúčastní 6 600 km dlouhého závodu z Moskvy do Mongolska. Až zazní 2.srpna v Moskvě startovní výstřel 6 600 km dlouhé transsibiřské rallye, rozjedou se do daleké východní Evropy a Asie také dva vozy Suzuki Grand Vitara. Transsibiřská rallye nám nabízí skvělou možnost otestovat si výkon Grand Vitary“, řekl Guido Hannich, ředitel evropského marketingového centra Suzuki International Europe GmbH.

Při Transsibiřské rallye 2007 závodí mezi 2. a 17. srpnem 50 týmů se svými terénními vozy. Vydají se z ruského hlavního města přes bažinatou sibiřskou nížinu, drsné altajské pohoří, do písečných dun pouště Gobi a ukončí pak svou cestu v mongolském Ulanbátaru. Kromě 14-ti až 800km dlouhých denních etap budou jezdci muset absolvovat jednotlivé náročné úkoly.

V tomto roce je Transsibiřská rallye poprvé pod profesionálním vedením Richarda Schalbera. Od roku 1993 pořádá tento bývalý mistr světa Enduro a účastník závodu Paříž-Dakar mezinárodní akce offroadů jako jsou Transdanubia Ride nebo Alto Turia Ride. „Při Transsibiřské rallye zažijí účastníci skvělou kombinaci sportu a dobrodružství. Oproti spoustě jiných rallye klade Transsibiřská rallye důraz na týmového ducha a zábavu“, vysvětluje Schalber.

Lars Kern skončil čtvrtý na Transsibiřské rallye.
Ženský tým s Katjou Poensgen na 15.místě / Suzuki týmy vysoce spokojeny

Jako nejúspěšnější německý jezdec obsadil mladík na Suzuki Lars Kern (19) senzační čtvrté místo v celkovém hodnocení Transsibiřské rallye 2007. Jediný ženský tým, pilotovaný Katjou Poensgen, se mezi 29-ti soupeři ze startovního pole umístil na 15.místě. Při poslední 14.etapě urazily vozy 339 km dlouhou trať až do Ulánbátaru. 4 vozy přitom již vypadly a nezvládly tak celých 7 108 km dlouhou rallye. Své vedení potvrdil tým North America 2 před týmy Italy 1 a Qatar.

„Jsem naprosto spokojen s naším čtvrtým místem. Vůbec jsem to nečekal. Díky našemu týmu, který pracoval do noci a vždy znamenitě pomáhal,“ řekl Lars Kern v cílovém hlavním městě Mongolska. Nejmladší účastník Transsibiřské rallye 2007 předvedl při svém prvním účinkování na dálkovém závodu skvělý výkon a postupně se svým spolujezdcem Daniel van Kanem posouval ve vozu Grand Vitara DDiS z 27.místa dopředu. Při páté etapě se tým ujal vedení ve své třídě a až do cíle se nevzdával.

Nahlásit neaktuální obsah

Simcar s.r.o.
Holešovská 380
Fryšták u Zlína, 763 16

IČ: 28336526
DIČ: CZ28336526

Tel: 577 911 653
Fax: 571 896 496


Prodej nových vozů:

Mob: 724 209 511

Auto-servis:
Mob: 724 361 383

Díly, škodní události:
Mob: 777 269 948

Výkup, bazar:
Mob: 724 054 986

Nonstop linka
800 66 55 44 



TOPlist