Detail akce/novinky
25.04. 2017

Vizionářské formy mini vozů: od Kei Cars a malých „žihadel“ k novému Suzuki Ignis a Swiftu

Z čeho pochází puristický a ikonický design nového Suzuki Ignis? Šestá generace Suzuki Swiftu spoléhá na jemné linie a moderní design. Suzuki projevila kreativní vášeň pro kompaktní karoserie se silným projevem. Již více než 60 let přináší Suzuki nové trendy do segmentu mini vozů.

Jsou to právě rovné linie a zredukovaný design čím nový Suzuki Ignis zaujme na první pohled nejen odborníky. Puristický, ale jedinečný s klasickým Suzuki DNA poskytne Ignis navzdory své ultrakompaktní velikosti silný dojem. Jako první opravdové micro SUV má Ignis potenciál stát se pravým kultovním modelem.

Kromě toho suverénně kombinuje jedinečné moderní a designové detaily s autentickými znaky legendárního kultovního modelu Suzuki. Přední konstrukce modelu Ignis s charakteristickými LED světlomety a markantní mřížkou chladiče, ale také silná linie ramen oznamují zjevnou původní délku 3,70 m vozů SUV. Především je to ale velmi široký rozchod kol (2,44 m) a krátké převisy karoserie, které způsobují nadprůměrnou velikost prostoru uvnitř vozu.
 

Nezaměnitelná forma prvního vozu Suzuki Cervo se tak odrazí v C sloupku nového Ignisu. Ve svých sloupcích A a B je naproti tomu zachycen design aktuálního modelu Swift, zatímco typickými znaky SUV jako např. lišta blatníku a markantní design kapoty motoru připomíná dokonce první model Vitara. Za svou vedoucí pozici předního světově úspěšného výrobce mini vozů může Suzuki s jistotou poděkovat 60letému oprávnění v tvorbě sympatických a sebevědomých mini vozů. To, co v roce 1955 začalo v pouhých 3m krátkých Suzulight v inovativním pontonovém designu, pokračuje s mini vozy Suzuki také v následujících desetiletích.

Téměř všechny modely Suzuki z posledních 60 let mají jedno společné: nevyvinuly se z již existujících konceptů, ale vznikly ze zcela nových a svěžích nápadů. Suzuki tak vytvořilo pro své modely vždy jedinečné znaky. Například klasický terénní model Jimny se může ohlédnout za svou téměř 30let dlouhou kariérou nejprodávanějšího bestselleru, v níž díky svému osobitému designu neztratil na svých hodnotách. Ale také markantní a přesto elegantní designové koncepty vozů Suzuki SX4 S-Cross a Vitara představují siluety vozu SUV, které v této podobě dříve neexistovaly a tím je hladce staví do tradice první Suzuki SX4 z roku 2006 a první Vitary z roku 1988.

Například Suzuki Alto patří od roku 1981 svými rozměry do třídy mini vozů. Alto není jen svižným mistrem s nízkou spotřebou na německém trhu, ale také živým stylovým vozem ve vždy novém a očekávaném speciálním lakování a extravagantním fóliování. Stejně tak Suzuki Swift, který byl uveden na trh v roce 1984, přiřadil Alto k průkopníkům levné optické odlišnosti.

Pět let po uvedení první generace představilo Suzuki v roce 1989 s druhou generací Swiftu trendy v segmentu malých vozů pro rok 1990. Karoserie byla hladší a zaoblenější, rozchod kol se zvětšil pro větší komfort a sportovnost oznámila novou dráhu. Kromě toho existovala pouze sportovní verze Swiftu GTI, která byla na cestách velmi dynamická. Na Evropu se zcela poprvé zaměřila až třetí generace Swiftu, která debutovala v roce 2004 na molu Pařížského salonu. Tam se s délkou 3,76m představil mini vůz jako svalnatý sporťák, který se svým silným vzhledem díky široce umístěným kolům a extrémně krátkými převisy karoserie dobyl mnohá srdce.


Dlouho předtím, než evropští výrobci přetransformovali moderní městský vůz do stylu kabrioletu, byl Swift pokládán za vůz snů ideálním na léto. Na podzim roku 1991 otevřelo Suzuki střechu Swiftu a potvrdilo tak svou pověst experta na „open-air zábavu“. V květnu 2017, 33 let po uvedení první generace na trh, oznámilo Suzuki zahájení prodeje již šesté generace kultovního mini vozu. Od května 2017 bude nový Swift vystaven u partnerů Suzuki.


Příznivce mini vozů neoslovil jen Swift se svými nejrůznějšími variantami. V roce 1994 se v Německu objevilo pouhých 120 kusů 3,3m dlouhého micro-roadsteru Suzuki Cappuccino a svým moderním designovým konceptem a zaoblenou karoserií si získalo srdce mnoha fanoušků. Kromě sériových modelů se kreativita a smysl pro detail designerů Suzuki odráží v již více než 100 stylových studiích Suzuki, které byly zveřejněny v posledním desetiletí. Suzuki vždy kladlo důraz na to, aby DNA jejich studií a konceptů pronikly co možná nejvíce do pozdějších sériových modelů, neboť tyto studie a koncepty nových vozů jsou odjakživa průkopníkem sériové výroby revolučních technik a forem. Nejaktuálnějším příkladem může být nový Suzuki Ignis, který byl navržen na základě konceptu vozu Suzuki iM-4 představeného v roce 2015 - sympatický koncept vozu 4x4 mini se silným potenciálem – přesně jako Ignis, který se svým jedinečným designem v současné době dobývá automobilový svět.

 
blog comments powered by Disqus

Simcar s.r.o.
Holešovská 380
Fryšták u Zlína, 763 16

IČ: 28336526
DIČ: CZ28336526


Prodej nových vozů:

Mob: 724 209 511
Mob: 724 054 986

Auto-servis:
Mob: 724 361 383

Díly, škodní události:
Mob: 777 269 948

Výkup, bazar:
Mob: 606 036 369

Nonstop linka
800 66 55 44 



TOPlist