Detail akce/novinky
12.09. 2017

Nový Suzuki Swift Sport – kompletní technická specifikace

Nový Swift Sport oslavil dnes svou světovou premiéru na Mezinárodním automobilovém veletrhu (IAA) ve Frankfurtu. Třetí modelová generace zaujme sníženým širokým postojem, agresivním designem a poměrem váha-točivý moment, který nový model katapultuje na úroveň pravého sporťáka, tzv. Hot Hatches. „Víme, že naši zákazníci oceňují dynamický zážitek z jízdy víc než cokoliv jiného,“ prohlásil Masao Kobori, šéf inženýr Swiftu Sport. „Proto jsme vytvořili nový Swift Sport ještě lehčí, rychlejší a v každém ohledu živější.“

Swift Sport – pravý „Hot Hatch“
S 1.4 BoosterJet benzínovým motorem, který dosáhne točivého momentu 230 Nm, a sníženou provozní hmotností o 80 kg oproti svému předchůdci se lehčí a rychlejší Swift Sport promění ve výjimečný „Hot Hatch“, který umožní opravdovou radost z jízdy.

BoosterJet 1.4 motor
1.4 BoosterJet benzínový motor spojuje větší výkon s vyšší šetrností. Díky novému turbodmychadlu vyvíjí motor již při nízkých otáčkách vysoký točivý moment, zatímco malý objem válců a přímé vstřikování zajistí velmi nízkou spotřebu paliva.

Vstřikovací čerpadlo obsahuje sedm vstřikovacích trysek, které umožňují vysoký tlak paliva a jeho jemné rozprášení, což opět vede k vyššímu výkonu motoru a čistějším výfukovým plynům.

Turbodmychadlo je kombinováno s běžně uzavřeným regulačním ventilem, který za normálních jízdních podmínek umožňuje v uzavřené pozici vynikající spouštění a otevření v křižovatkách, aby tak minimalizoval spotřebu paliva.

Nižší hmotnost, optimální podvozek a zvýšená pevnost karoserie
Nový Swift Sport se zakládá na nové platformě „HEARTECT“, která na základě menší hmotnosti a vyšší pevnosti poskytuje zlepšené jízdní výkony.

Rozsáhlé přepracování struktury a komponentů v podvozku vedlo k výměně několikadílného rámu dosavadní platformy a nahrazením jednoho spojitého rámu. To zvyšuje pevnost podvozku. Nový rám se vyznačuje hladkým a zakřiveným tvarem, který díky úspornému rozdělení nárazové energie zlepšuje ochranu před srážkou. Pevnost karoserie byla zvýšena dodatečnými svařovanými částmi.

Kombinaci platformy „HEARTECT“ s lehkou a energii pohlcující technologií „TECT“ a cíleným optimalizováním interiérových částí, sedadel a dalších komponentů klesla provozní hmotnost na 970 kg. Poměr točivého momentu k váze činí u nového Swiftu Sport 4,2 kg/Nm, čímž se vůz stává pravým „Hot Hatch“ na trhu. 

Dalšími detaily 1.4 BoosterJet motoru jsou:

  • Variabilní nastavení tlaku paliva, které sníží způsob a počet partikulí
  • Duální senzor pro nastavení plnicího tlaku pro přímé vstřikování
  • Vzduchem chlazený intercooler, který chlazením plnicího vzduchu zlepšuje efektivitu
  • Krátké sací potrubí, integrované výfukové potrubí v hlavě válce, upevňovací systém pro nižší hmotnost a kompaktní stavební technologie

Specifikace motoru - Nový Swift Sport (K14C)

  • Počet válců: 4
  • Objem válců: 1.373 cm3
  • Kompresní poměr: 9,9
  • Maximální výkon kW/U/min: 103/5.500
  • Maximální točivý moment: 230/2.500–3.500
  • Vrtání: 73,0
  • Zdvih: 82,0
  • Vrtání/zdvih: 1,12
  • Tlak ventilu: Rollkipphebel WT

Šestistupňová manuální převodovka
Pro krátké a efektivní řazení byla rozvinuta šestistupňová manuální převodovka předchozího Swiftu Sport – umožňuje mrštné řazení, které bylo doplněno dalšími technickými prvky pro přímější pocit z řazení a zvýšenou pevnost.

Zavěšení kol
Pro svou sportovní vlajkovou loď vylepšilo Suzuki neobvyklé ovládací vlastnosti dosavadního Swiftu Sport – s vyšší jízdní stabilitou, redukovaným valivým pohybem a zlepšenými reakčními schopnostmi.

Přední náprava
Stejně jako jeho předchůdce využívá také nový Swift Sport Monroe tlumiče na přední nápravě, které jsou známy svým maximálním výkonem. Aby mohla být zlepšena stabilita válců, byla zvýšena tloušťka kloubových tyčí stabilizátoru, teflonové ložisko doplňuje držení stabilizátoru. Náboj kol a ložiska kol vytvářejí jednotu a šířka mezi lůžky byla rozšířena – to zvyšuje pevnost při zatáčení o 15%. Tato vylepšení přinesla dodatečnou pevnost, aniž by byla nadměrně zvýšena pevnost pružiny nebo předních stabilizátorů. Současně ale zůstává zachován adaptabilní kontakt pneumatik s povrchem silnice.

Zadní náprava
Zadní zavěšení kol bylo zkonstruováno za účelem vynikající stability při vysoké rychlosti. Koncové rameno bylo navrženo exkluzivně pro nový Swift Sport, aby byla minimalizována deformace při zatáčení. Stupeň tuhosti nového modelu je 1,4 krát vyšší než jeho předchůdce, odolnost proti pádu je téměř trojnásobně vyšší. Torzní tuhost spojovací tyče bylo oříznuta na optimální tuhost. Stejně jako jeho předchůdce využívá i Swift Sport také na zadní nápravě Monroe tlumiče s přepracovanou strukturou ventilů a optimální tlumicí sílou pro lepší ovladatelnost a lepší kontrolu na cestách.

Silná přítomnost
Nový Swift Sport zdobí exkluzivní přední partie – mřížka chladiče a nárazník jej odlišují od klasického Swiftu a dodávají sebevědomí a podnikavost. Svalnatá ramena, černé A sloupky, vertikálně uspořádané světlomety a zadní světla budou v novém Swiftu Sport doplněna o aerodynamické černé prvky vpřed, po stranách i na zadní části. Také střešní spoiler kombinuje aerodynamické přednosti se sportovní estetikou.

Prvotřídní radost z jízdy s novým Swiftem Sport
„Víme, že naši zákazníci více než cokoliv jiného oceňují dynamický zážitek z jízdy. Náš rozvojový koncept pro třetí generaci Swiftu Sport byl proto „prvotřídní radost z jízdy“.

Neuvěřitelně lehká a pevná platforma nabízí proto vynikající základ. Náš tým měl stovky myšlenek nového designu a techniky, ale do vozu jsme použili pouze to, co se týká výkonu a emocí. Vytvořili jsme lehčí a širší vůz, vybaven mnoha odlehčenými technologiemi.

Nový Swift Sport je lehčí, silnější a rychlejší. Je agresivnější a více emotivní, ale vylepšili jsme i elementy, díky kterým je v běžném životě praktičtější – manuální převodovka, sedadla a volant. Vše, co řidiče vtáhne do středu zážitku z jízdy.

Swift Sport má svou tradici – od roku 2005 je každý model jedinečný, který kombinuje praktické přednosti hachbacku s opravdovou sportovností. Se třetí generací se posouváme o krok dál a pozvedneme ho na úroveň skutečného „Hot Hatch“. A já věřím, že při jízdě zažijete to pravé WOW!“

Masao Kobori

Ostatní designové prvky nového Swiftu Sport:

  • Velká voštinová mřížka chladiče s výjimečným „odstupňovaným“ designem
  • Vzhled optických vláken pro přední mřížku, spoiler, boční prahy a zadní difuzor
  • 17-ti palcová kola s tenkými špicemi
  • Dva kuželovité výfuky se širokým a lehce se zrcadlícím povrchem pro zvýraznění 

Rozvor kol vzrostl o 20 mm oproti předchozí verzi Swift Sport, zatímco rozchod kol vpředu i vzadu se rozšířil o 40 mm, což přispělo k lepší stabilitě na cestách. V souladu s designem a výkonem je karoserie o 15 mm nižší a 40 mm širší a dodává novému Swiftu Sport atletičtější vzhled.

Lakování
Exkluzivní provedení „Champion Yellow“ odkazuje na Suzuki Works závodní vůz z juniorského šampionátu v rallye. Celkem je k dispozici sedm barevných variant, mezi nimi také „Burning Red Pearl Metallic“ a „Speedy Blue Metallic“.

Inspirující zážitek z jízdy
V interiéru nabízí nový Swift Sport příjemné a interaktivně sportovní prostředí. Červené prvky inspirují představivost řidiče. Kontrastující barvy hlavních částí a nové ukazatele plnicího tlaku a teploty oleje zvyšují sportovní zážitek z jízdy. V celém kokpitu jsou použity precizně zpracované a kvalitní povrchy a materiály. Totéž platí také pro přední sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, které jsou součástí fascinujícího zážitku z jízdy, jenž Swift Sport nabízí řidiči i spolujezdcům.

Každý bod, s nímž přijde řidič do kontaktu, je spojen se sportovní funkčností a radostí z jízdy. Zploštěný volant ve spodní části s jemně matným zakončením a červeným prošíváním nabízí lepší uchopitelnost. Chromovaná řadicí páka a hliníkové pedály dodávají vozu sportovní vzhled.

Nový Swift Sport má ve výbavě Bluetooth-Infotainment systém pro připojení smartphonu přes Apple CarPlay, Android AutoTM a MirrorLinkTM, 7palcový dotykový displej a 3D navigační systém s SD kartou.

Bezpečnostní výbava
Pokroky ve vývoji doplňuje nový Suzuki Swift Sport centrálními bezpečnostními prvky, např. pokročilým systémem pro rozpoznání odstupu, duální a senzory podporovanou aktivní ochranou brzd (DSBS), systémem sledování jízdního pruhu a dalšími technologiemi.

Pokročilý systém rozpoznání odstupu mezi vozy
Rozpoznávací systém nového Swiftu Sport pracuje s kombinací monokulární kamery a laserového senzoru. Zatímco kamera ukazuje vysoký rozpoznávací výkon o středním až dalekém rozestupu, laserový senzor nabízí výhody při kratších rozestupech a v noci. Kombinací obou systémů vzniká vynikající funkčnost.

Duální a senzory podporovaná aktivní ochrana brzd (DSBS)
Během jízdy dohlíží nový Swift Sport pomocí obou senzorových technologií monokulární kamery a laserového senzoru na to, zda nevzniká riziko střetnutí s jiným vozidlem nebo chodcem. V případě hrozící kolize varuje vůz včas řidiče. Kromě toho dodává systém podle situace dodatečnou podporu brzd nebo automaticky sám vůz zabrzdí.

Systém sledování jízdního pruhu*
Systém sledování jízdy v jízdním pruhu se aktivuje při rychlosti vyšší než 60 km/h a vibrováním volantu varuje řidiče před hrozícím vyjetí z jízdní dráhy.

Nový Swift Sport je jako první model Suzuki vůbec vybaven systémem sledování jízdního pruhu se zásahem volantu. Systém je aktivní při jízdě v rozsahu rychlosti od 60 do 160 km/h a využívá rozpoznání jízdního pruhu pomocí monokulární kamery. Při hrozícím vyjetí z jízdní stopy pomáhá systém řidiči elektrickým zásahem posilovače řízení vrátit vozidlo zpět do jízdního pruhu.

Systém rozpoznání únavy*
Při rychlosti vyšší než 60 km/h se aktivuje také systém rozpoznání únavy. Dohlíží na styl jízdy, rozpozná známky nepozornosti nebo únavy a varuje řidiče akusticky i opticky.

Asistent dálkových světel*
Asistent dálkových světel přepíná automaticky při rychlosti vyšší než 40 km/h v závislosti na okolí a podmínkách dopravy mezi potkávacími a dálkovými světly.

Adaptivní tempomat (ACC)
Adaptivní tempomat měří pomocí milimetrových vln radaru odstup k vpředu jedoucímu vozidlu a automaticky dodržuje řidičem nastavený odstup. K dispozici jsou tři možnosti nastavení (krátký, střední a dlouhý). Pokud před vozidlem nejede žádný vůz, dodržuje systém řidičem nastavenou rychlost (mezi 40 a 160 km/h).

* dostupné podle výbavy

Další bezpečnostní technologie:

  • Radarově podporovaná aktivní podpora brzdění (RBS) 
  • Signál nouzového brzdění
  • ESP® 
  • Kontrolní systém tlaku v pneumatikách
  • Energii pohlcující karoserie s technologií TECT 
  • 6 airbagů
  • Karoserie s ochranou chodců

Další multimediální prezentaci nejdete zde.

 
blog comments powered by Disqus

Simcar s.r.o.
Holešovská 380
Fryšták u Zlína, 763 16

IČ: 28336526
DIČ: CZ28336526

Tel: 577 911 653
Fax: 571 896 496


Prodej nových vozů:

Mob: 724 209 511

Auto-servis:
Mob: 724 361 383

Díly, škodní události:
Mob: 777 269 948

Výkup, bazar:
Mob: 724 054 986

Nonstop linka
800 66 55 44 



TOPlist